tirsdag den 14. april 2020

Jeg er blevet udfordret

og det er ikke af corona- virus....men måske en følge af den.
Tine og jeg snakkede for nogle dage siden om at vi begge havde overvejet at genoptage skrivning af blog-indlæg. I går gjorde Tine så alvor af det, så jeg tænkte, at tage udfordringen op og følge efter.

At det er meget lang tid siden sidst er jo tydeligt for enhver og selvfølgelig er der sket en del, men her handler det jo primært om patchwork og det indhold denne dejlige hobby giver mig i mit liv.

Denne helt særlige situation som Covid- 19 virussen har sat vores land i, har for mig betydet en del mere tid hjemme, og hvad er så mere oplagt end at opholde sig ekstra meget i Lapperiet og få lavet noget færdigt.
Tror nok jeg startede med dette lille projekt:

Mønstret er fra "Den lille lade" og stoffet, som var fundet frem og lå i vindueskarmen, er fra "Quilt my design"
Næste ting som var et "over pap projekt", startede jeg på sidste år, ved denne tid, da jeg på en ferie havde mange timer i bilen og på en færge......det lå faktisk også i vindueskarmen.
2 stk. brødbakke-servietter, som jeg allerede er rigtig glad for.

 Næste blev kun til en del af et projekt, med 10 stk. dækkeservietter, hvor de første 4 har været færdige noget tid, og nu kom nr. 5+6 så med på listen:
Mønstret på applikations billedet kommer fra "Quilt my design" forårsløber. Der er 5 motiver, som jeg så alle spejlvender også, så er der til 10 dækkeservietter, hvilket min søde mand synes er et passende antal.
Jeg har 2 kurve med hver sin liste- en med UFO projekter, og 1 med PIG / NESTY projekter. Dette indkøbs ned stod på den sidste af de 2.
Her udover er jeg igen kommet igang med "Green & Gold" tæppet, men det skal være en gave, så der kommer ingen billeder fra processen. 
I starten af året fik jeg syet 2 baby tæpper, jeg har nemlig fået den store glæde at være blevet Bedstemor til et par dejlige tvillingedrenge, som selvfølgelig skulle have et tæppe hver:

Hvis du læser oplægget, så skriv gerne om du også har fået syet lidt ekstra i denne særlige tid.
Tak fordi du læste med.
Gitte

5 kommentarer:

  1. Du har været flittig og dejligt at der er “liv” i dig😊 endnu engang tillykke med de små. Jeg bruger heller ikke min blog mere er gået på Instagram
    Hej hej😊😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Berit, jeg har ikke Instagram, men nok heller ikke det samme behov for at vise det frem jeg får lavet. Men når jeg nu slet ikke mødes med nogen, hvor det kan vises, kom bloggen i tankerne igen....nu må vi se om det bliver til flere indlæg, eller om det var en enlig svale 😊

      Slet
  2. Så hyggelig at du blogger igjen. Er så koselig å lese bloggen. Og fine småsaker du har sydd de har ikke jeg sett før.

    SvarSlet
  3. Dejligt du tog udfordringen op. Jeg håber du finder på at fortsætte med blogindlæggene, også efter Civid-19 har sluppet sit tag. Det er nogle dejlige ting du har fået syet, men jeg ved jo du plejer at være ret produktiv, så der bliver nok mere at vise frem. Jeg ved at du også har syet mere til de to søde tvillingedrenge end tæpperne her. Og så vidt jeg husker er der også kommet nogle grydelapper ud af maskinen med fugle. Jeg glæder mig til at se mere fra din hånd Gitte!

    SvarSlet
  4. Dejligt at der sker lidt her på bloggen igen. Jeg kikker ikke så tit, da det meste jo foregår via Instegram.
    Det er nogle fine ting, du har syet. Jeg er snart færdig med en stor quilt, kun bestående af sekskanter. Synes jeg hsr syet på den længe, så nu skal jeg lave den færdig.

    SvarSlet

Tak fordi du har lyst til at kommentere mit indlæg, det er rart at læse dem.