lørdag den 7. april 2018

Quilt rally igen igen

....og det gør bestemt ikke noget.
Jeg holder meget af denne unikke mulighed for at komme rundt i flere butikker, og se hvad de har af spændende ting.
Jeg var så priviligeret igen i år at kunne følges med Tine, vi nyder både kilometerne på vejen, hvor der er mulighed for god snak, Tine er chauffør og jeg sidder ved siden af og syr.
Selvom vi ofte falder for forskellige stoffer var vi hurtigt ret enige om hvilke butikker vi gerne ville besøge i år.
Vi kørte tidligt hjemme fra for at kunne være her kl. 9, hvor butikken åbnede.


Her hos Kiweb er der fine stoffer, og så har Kirsten også aurifil tråd, hvilket stod på min indkøbsliste. 


Det blev både til tråd og stof til Agnes efterskoletæppe. Verdenskortet er impulskøb, og Pre-cut pakken er gevinst på lodder efter indkøb. Tænker at der nok bliver et mødrehjælps eller putte tæppe ud af den.
Næste stop
Her i Ørbæk kom vi især for at høre om hvordan det foregår, når man lejer sig ind på den nye longarm quiltemaskine. Jeg har tanker om måske at quilte min 365 Challenge her, og de tanker arbejder jeg bestemt videre med efter besøget. Det blev dog også til lidt indkøb

Her er meget motiv stof, og det er ikke nogen hemmelighed at jeg har en svaghed for høns....og nok     også lidt for at sy grydelapper, så håber at få 6 par ud af dette stykke, bly stod også på indkøbslisten.  Herfra gik turen videre til Butik Kastanja                                                                                                 

Som I kan se var Tine hurtigst fremme ved døren. Her startede vi med at spise den medbragte mad,
 inden vi begyndte at lade os friste i den lækre butik.                                                                             
...og der var en del fristelser her. Jeg fandt igen stof til Efterskoletæppe og så blev der købt ind til et mønster jeg har haft liggende i noget tid...Catch all caddy

Når vi sådan er på Rallytur, er det jo en oplagt mulighed også at besøge butikker som er nye for os. Derfor kørte vi nu til JBJ-Patchwork 

Her var der rigtig mange modeller syet og udstillet, jeg faldt for flere ting, med de skrå og ikke så almindelige former. Nøjes dog med at købe et enkelt mønster

Nå ja og så mønstret på dette års puttetæppe blok, det stod også på indkøbslisten.
Ingen rallytur uden et besøg hos et yndlings sted...   Quilt My Design

Jeg elsker at applikere og holder efterhånden også af at slå franske knuder og hvad Linette nu ellers finder på af broderi, som gør tingene fine og levende. 

Jeg har flere kit til billeder på lager, så i stedet købte jeg til nogle af " De ni eller syv huse", og selvfølgelig nyheden + stof til at sy den og rallyblokken, og stof til det nye kaffebrik mønster fra JBJ.
Vel hjemme igen og nu dagen derpå mangler jeg bare at sige Kæmpe stort TAK til alle butiksejere for at gøre sådan en tur mulig, det er så dejligt at komme rundt og besøge jer, Tak til alle vi mødte for hyggelig snak og erfarings udveksling og til sidst Tak til dig Tine, jeg nyder virkelig den tid vi tilbringer sammen omkring vores store fælles interesse. Den næste tid må vi måske hjælpe hinanden med at få brugt nogle af vores dejlige indkøb fra årets rallytur.

1 kommentar:

  1. Selv tak Gitte, jeg nyder i den grad også vores ture, endda så meget at jeg havde lyst til endnu en tur i dag. Det kom jeg dog ikke, har I stedet nydt mine dejlige indkøb. Jeg syntes det er et rigtig godt forslag du kommer med, at hjælpe hinanden med at få syet af årets indkøb. Men det var måske også en god idé at kigge bagud til de tidligere års rally'er? Jeg kan i hvert fald se at det langt fra er alle mine indkøb, der er blevet til noget...

    SvarSlet

Tak fordi du har lyst til at kommentere mit indlæg, det er rart at læse dem.