søndag den 7. februar 2016

Fra ønske og ide til færdig tæppe

Lørdag op til 1. Søndag i advendt er vi altid hos min mor, hvor vi har tradition for at lave juledekorationer sammen.
Sidste år var ingen undtagelse. I løbet af dagen kom det frem at min mors mand gerne ville have et tæppe, han var noget misundelig på det min mor har, når de sidder i stuen om aftnen.
Han kan godt lide orange, og havde ellers ikke nogen ønsker.
Jeg havde tilfældigvis den orange model af mine dækkeservietter med, og han synes godt om orange sammen med grå.
Jeg havde noget orange og grå, men fik også købt lidt mere hos Den lille lade.
Jeg har længe haft lyst til at sy cirkler, og var heldig at få den ønskede " lineal" til dette i julegave.
Så blev der regnet og tegnet, syet og lagt op i flere omgange.
                                   


Selve cirklerne og samling af top gik nemt, desværre drillede quiltningen, men jeg kom i mål, med et meget tilfredsstillende resultat.
Jeg afleverede det i går og Helge blev meget glad for tæppet.


8 kommentarer:

  1. Det kommer slet ikke til sin ret på billeder, jeg var vildt imponeret over hvor flot det var da jeg så det "live". Farverne passer rigtig godt sammen og de mange nuancer af både grå og orange gør tæppet levende at kigge på. Skønt at være færdig med projektet og dejligt at modtageren blev glad for det.

    SvarSlet
  2. hej Gitte, den quilt kan man kun blive glad for. Farverene er vildt flotte og matcher mønstret perfekt !
    quiltehilsner
    Angelika

    SvarSlet
  3. Hvor er det blevet flot, jeg kan godt forstå han blev glad for det

    SvarSlet
  4. Super flot tæppe, du har syet. Det er da gået hurtigt. Jeg er jo ved et cirkeltæppe i blå, grå, turkise og råhvide farver til Holger i konfirmationsgave. Han har selv valgt stofferne. Håber, det bliver godt.

    SvarSlet
  5. Underbart, helt underbart med dessa orange cirklar, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlet
  6. Det er blevet rigtig godt Gitte!

    SvarSlet
  7. Så fint teppe du har laget, fine farger :-)

    SvarSlet

Tak fordi du har lyst til at kommentere mit indlæg, det er rart at læse dem.