søndag den 19. juli 2015

Øvelse gør mester

...den tanke kom til mig da vi i torsdags var en tur i Aalborg og jeg som sædvanligt sad på passagerer sædet og syede.
Grunden til tanken var det at lave en fransk knude, hvilket jeg engang for år tilbage synes var svært. Der kom nemt en ekstra løkke, de var ikke lige store og endte sjældent der hvor jeg gerne ville have dem.
Efter at have syet en del fra Quilt my design har jeg nu så meget øvelse st jeg ikke længere tænker så meget over de franske knuder. De er dejligt nemme nu, bliver pæne og giver rigtig meget liv til billederne, som f.eks. det lille æbletræ på maj blokken fra årets BOM, det består nærmest kun af franske knuder, når de første er lavet ser det noget tomt ud, men lige så stille, knude for knude kommer der mere liv, det er noget af det der gør, at jeg holder så meget af at sy noget af Linettes design.
Maj blokken blev færdig igår:

1 kommentar:

  1. Ja, det er rigtigt Gitte - ØVELSE GØR MESTER. Og hvor er denne maj blok dog yndig, og hvor har du syet det fint. Det er lige før, at jeg overvejer at sy disse 12 også ... men hvad med alle UFO`ERNE?

    SvarSlet

Tak fordi du har lyst til at kommentere mit indlæg, det er rart at læse dem.